tisdag 12 juli 2011

På cykel runt Djurgården

Då var premiären avklarad! I söndags inleddes den för mig och för 5 tappra den historiska cykelrundan runt Djurgården. Jag har sugit på den här karamellen länge och nu blev det äntligen dags. Som tur var så kom inte allt för många, så det blev en lagom start i "skarpt läge".

... och just när jag ska kasta mig upp på hojen så går växeln paj ... precis i första tramptrycket går vajern av ... vilken början ... Det blev att cykla på treans växel runt hela den gröna ön och på treans växel ända hem till, hyresrättens paradis, Tallkrogen, och ganska omgående, köpa den där nya hojen som jag tänkt då cykelturen runt Djurgården är tänkt att arrangeras flertal gånger nu i sommar.

Så vill ni hänga på? I kväll är det tur nummer två. Samling 18:00 ovan Sjöcaféet som ligger vid Djurgårdsbrons fäste på Djurgården. Ca 2 timmar tar turen.

Bilden visar samlingsplatsen och min gamla hoj som nu är bortlämnad och platsen är densamma men cykeln som står där, i kväll, ser lite annorlunda ut - Välkomna!



Inga kommentarer: