söndag 17 juli 2011

Moskosel Blues

Införskaffat mig en mik, 149 pix, så jag kunde spela in Moskosel Blues. Skriven på Moskosel station mellan spelningar för turister som passerade med Inlandsbanan och stannade till 15 min på f.m. och 15 min e.m. Tack Johan Piribauer för förtroendet - så där 10 år senare.


På natten cyklade jag till det hyreshus som var helt tomt och där jag bodde, som nu är rivet, för att knoppa. Solen stod högt i midnatten. Mitt på vägen stod en hord med renar och glodde mot mig. Va fan göra? Renar? Hoppar dom på en? Jag plinga med ringklockan och de maka undan sig. Dagen efter fråga jag i lanthandeln, som tyvärr också nu är borta (nedlagd), om man ska passa sig för de där renarna och vad man ska göra om man får dom framför sig på en väg tex. Den blicken jag fick då är svårglömd. "Renar?", muttra han "det finns väl ingen som kan va rädd för ren" ...

Inga kommentarer: