torsdag 2 juni 2011

Kungsträdgården, juninatt och Eldkvarn


Bättre kan inte livet bli än att glida in i juni månad med sol, doft av mat, ett glas rött och konsert med Eldkvarn i Kungsträdgårdens afton. Av någon märklig anledning lyckas de alltid spela min absoluta favoritlåt "Ett hus på stranden". Som ja, är tjatig, som ja, kanske inte är något speciell men som jag drunknar i bilder i mitt huvud när de spelar. Jag bör nu vara uppe i mer än 20 konserter med Eldkvarn och alla gånger denna låt. Danke Plura.

Det är väl förmodar jag det där förbannade huset i kanten mot vattnet jag söker antar jag. Under juninattens grönska lyste rundade klotkulorna utanför Operabaren och Gamla stan låg som ett smycke med Strömmen i stilla takt smekande dess norra sida.

Inte i går men en annan gång ...


På väg hem passerade jag en RIKTIG skylt. Så ska en skylt se ut. Man vet vad det är och man vet vad man får och man går helt enkelt in ...

Inga kommentarer: