fredag 28 juni 2013

Vår tids helvete ...

... man har monterat in ett nytt belysningssystem i källaren där husets tvättstugan är - vi utvecklas ... eller vad man ska kalla det. Nåja. Så nu stod jag där halvvägs ner i underjorden och veva med armarna för att hitta censorn, få den att notera att, jo jag är här nu, halloj!

Men man var tvungen att kliva in i mörkret, in och ned mörkret helt överfylld med smutsiga strumpor, kalsonger, tvättmedel och handdukar ... en fem-sex steg fick jag alltså stappla mig ner innan det hela satte igång, ljuset kom, lite spännande, lite som att kliva ner i helvetet - faller jag eller faller jag inte var är jag vem är jag ...

... påminner mig om de gånger man numer sitter på ett skithus i godan ro och gör det stora och så råkar man sitta för länge och lampan släcks ...

... där sitter man i mörkret och börjar vifta med armarna i sin ensamhet på jorden ... ibland tänds lampan och ibland är det fortsatt mörkt, man får med brallorna på halvstång huka sig bort mot knappfan som befinner sig 5 meter bort ... jag tror att helvetet är på så sätt funtat, man kommer dit, viftar med sina armar för att få ljus, men det är bara mörkt och man är ensam där, i mörkret och någon anonym hemlig röst ropar djävulskt smeksamt:

"vi har gjort allt det här för din skull" ... "så vifta du" ... "vifta du bara ..."

Peter Frisk (text & bild)

Inga kommentarer: