onsdag 29 maj 2013

Johan Helmich Romans park som ska bebyggas ....

Staden förtätas och parkerna försvinner. Idag gick jag förbi den grönskande Johan Helmich Romans Park med en bokad grupp. Jag ställde mig mitt i och sa "att här har ni ännu ett ställe som ska bort och bebyggas". Gruppen skakade på huvudet och någon sa "är de inte kloka?" ... jag svara "nä".

Här ett par dagsfärska bilder på den härliga lilla plats som bryter av och längst ner en bild hur det kommer att bli ... jämför och fundera. Här en blogg av Lars Epstein i DN där jag tog bilden - jämför hur parken ter sig i grönska.






Den här bilden är ungefär där nästa bild ses från - med de nya husen, förtätningen ...


Vad ska man säga?








1 kommentar:

saqer sa...

Vidrigt. Det där måste bara stoppas. Vad är det som pågår?