måndag 20 maj 2013

dessa lappar ... varifrån? ... vad är deras syfte?

... ja, det är märkligt. Jag hittar små lappar i mitt hem som uppenbarligen är skrivna av mig själv. Hittade följande när jag rensa skrivbordet.

Jag tror, anar, har på känn, vet egentligen inte, men gissar, att det handlar om små inledningar som aldrig blir någon annat än inledningar till något som aldrig kommer att bli något mer än en kryptisk inledning utan fortsättning, ja något som slutar i ett ...

Så här kan de alltså se ut - lapparna (texten på lapparna ... papperslapp, inte en lapp):

Jag tog på mig ansvaret att vara agent och gav mig ut på uppdrag. Det första jag noterade var tomhet. En rabatt. En piskställning, fyra bilar och omkullvält cykel. Några hundra meter bort såg jag något som liknade en mänsklig gestalt. En kvinna med rullator. Jag började gå (resa till staden) Inne i ett stort hus med en massa människor som gick åt alla håll fanns massvis med ting. Jag gick runt och studerade och en vakt kom fram. 
- Vad gör ni?
- Jag vet inte, jag undersöker tillvaron och vem är ni? 
Vakten såg förbryllad ut och tittade sig ledsen omkring.
-Ni kan inte gå och känna på alla produkter hur som helst
- Men jag vet ju inte vad det är och jag undersöker tillvaron ...

... ja, mer än så var det inte ... hm ... vad ska vi tolka av det här? Så mycket visare blir man inte. Jag står frågande här vid mitt skrivbord och det dyker hela tiden upp nya lappar, med ... prickslut ...

Peter Frisk

  

Inga kommentarer: