fredag 29 mars 2013

Den extrema svenska skolmodellen ...

... ett av de viktigaste programmen som gått på radion - och jag har länge funderat allvarligt, väldigt allvarligt att på något sätt flytta från det här landet och en stor orsak är att jag har barn som ska in i denna kaosskola. Som jag redan nu sett mycket galenskaper i. Hur känns det medborgare att bo i det mest extremaste nyliberalaste landet? Myser ni?

Lyssna: Vetandets värld : Sveriges extrema skolmarknad oroar forskare 20130320 12:10

... förövrigt gäller inte denna extrema kantring bara skolan, nej, detta ideologiska ekonomiska system har fyllt varenda por i samhället, hela ditt s.k. välfärdssystem har kantrat över ända och finns inte käre medborgare, det är borta förstår du, endast små fickor finns kvar som ännu andas en aning, och dessa fickor viftar de med, de som raserar det stora hela, de viftar med lånta fjädrar och snor din sista suck ... det dröjer säkert inte förrän ni hör någon expert komma med idén hur detta nuvarande s.k. välfärdssamhälle ska finansieras helt utan skattemedel, det dröjer inte förrän man säger till dig att det är det skattefria samhället som kommer att bygga ett nytt välfärdssamhälle, köper vi det? Jag tycker mig se tendenser till det, att vi numer tar det med hull och hår - ja, va ska ja då göra, ja men ja, de ä så jobbigt, men, äh, melo ska ja kolla på .... jo ni ...

Peter Frisk

Inga kommentarer: